איסור פרסום
תיק זה דן בעבירת-מין שביצע הנאשם במתלוננת. על מנת להגן על ענייניה נאסר בזאת פרסום שמה של המתלוננת וכל פרט אחר העלול לזהותה.
השופטת מרים סוקולוב
1.
ביום 10.5.06 הודה הנאשם במסגרת הסדר-טיעון, בעבירה נשוא כתב האישום המתוקן - מעשה מגונה בקטינה שטרם מלאו לה שש עשרה שנים, עבירה לפי סעיף 348(ב) בנסיבות 345(ב)(1) לחוק העונשין, התשל"ז- 1977 (להלן-
חוק העונשין).
עובדות כתב האישום המתוקן
2.
הנאשם, יליד 1986, למד בתקופה הרלוונטית לכתב האישום בפנימיית "הכפר הירוק" ברמת השרון, בכתה י"ב (להלן גם -
הפנימייה).
א.א (להלן-
המתלוננת), קטינה ילידת 1989, למדה אף היא בפנימייה הנ"ל, בכתה י'.
ביום האירוע, 22.10.04, בשעה 01:00 לערך, נכנס הנאשם ביחד עם אחר לחדרן של המתלוננת וחברותיה. סמוך לאחר מכן, נכנס הנאשם למיטתה של המתלוננת ושוחח עמה. לאחר שהמתלוננת אמרה לו כי ברצונה לישון, התכסה הנאשם בשמיכה לידה וביצע בה מעשים מגונים ללא הסכמתה החופשית. הנאשם חיבק את המתלוננת, ניסה לפתוח את חזייתה למרות שביקשה ממנו שיחדל, מישש את חזה למרות שהמתלוננת הדפה את ידיו, הכניס את ידו מתחת למכנסיה ותחתוניה ונגע באזור איבר מינה, למרות שחזרה והדפה את ידיו.
3.
משהודה הנאשם במיוחס לו, הסכימו הצדדים כי הכרעת דינו תינתן לאחר קבלת תסקיר שירות המבחן בעניינו, בו תהיה גם התייחסות לנושא אי-הרשעתו בדין.
לא נקשרה בין הצדדים כל הסכמה לעניין העונש.
תסקיר שירות המבחן
4.
תסקיר שירות המבחן, מאוגוסט 2006, מלמד כי הנאשם, שהינו היום בן 20 שנים, יליד 1986, עלה ארצה מאתיופיה בגיל 12, למד באולפן לעולים חדשים ובהמשך במסגרת ישיבה דתית במשך שלוש שנים. לאחר מכן, למד הנאשם במשך שנתיים בפנימיית "הכפר הירוק" במגמת צילום וקולנוע ובמקביל שיחק כדורגל בקבוצת "הפועל הרצליה".
בעקבות האירוע דנן, סולק הנאשם ממסגרת לימודיו בפנימייה והחל לעבוד בעבודות מזדמנות תוך שהשלים 12 שנות לימוד עם בגרות חלקית בפנימייה אחרת. הנאשם מתגורר בדירת הוריו ומזה כשלושה חודשים עובד בייצור, במפעל שימורים.
משפחתו של הנאשם הינה משפחה נורמטיבית, מלוכדת ומנהלת אורח חיים דתי.
הנאשם הינו הילד הרביעי בין שמונה אחים ואחיות, אשר כולם בעלי תפקוד תקין וחלקם נשואים ובעלי משפחות. הוריו של הנאשם אינם עובדים למן עלייתם ארצה בשל בעיות רפואיות.
כעולה מן התסקיר, הנאשם אינו סובל מבעיה כלשהי בתחום המיני כדוגמת: דחפים מיניים מוגברים או קושי בשליטה עליהם. הוא בעל רמת אינטליגנציה ממוצעת ויכולות תפקוד ומיומנויות חברתיות תקינות. הדבר בא לידי ביטוי, בין היתר, ביכולתו לעבוד ולסייע בפרנסת משפחתו.